Dana 15. kolovoza 1955. godine “Vulkan – državna ljevaonica i pomorska mehanička radionica“ mijenja ime u „Tvornica dizalica i ljevaonica VULKAN“ Rijeka.

U to vrijeme Tvornica Vulkan bila je bitan dio privrede Rijeke u vremenu kad je grad imao jaku industriju, brodogradnju i luku. Vulkan je svoju moć demonstrirao i izlaganjem na mnogim sajmovima gdje je često osvajao priznanja za svoje proizvode.

Tijekom 1955., zbog popravka generatora Vulkanova čeličana bila je dva mjeseca izvan proizvodnje, a zbog česte redukcije struje i određeni strojevi nisu bili u pogonu. To je dovelo do stotinu tona manje obrađenog čelika manje nego što je bilo predviđeno. Zbog toga plan proizvodnje za 1956. godinu sadržavao je veću proizvodnju, plasiranje novih proizvoda (poput hidraulične dizalice od 300 tona) te kooperaciju s nekim poduzećima, poput Željezare u Zenici, tvornice „Metalna“ iz Maribora, te je provedbu potpisanog ugovora s brodogradilištem „3. Maj“  za proizvodnju obalnih dizalica.

U 1962. godini prestalo je u potpunosti lijevanje sivog lijeva. Godine 1963. osnovana je servisna radionica u sklopu Prodajne službe, a 1965. godine započinje proizvodnja čeličnih odljevaka za brodske motore (glave cilindra, glave stapa, stap, gornji dio stapa, gornji dio klipa).

Dva Vulkanova proizvoda koja iskaču od ostalih po svojoj veličini i težini izrađena su 1978. godine: kućište kliješta za RMK Zenica netto težine 9300 kg i kućište turbine za Jugoturbinu netto težine 8860 kg.

 

Izvori:

  1. Latković, B. (1985). Vulkan-Rijeka – kronika najvažnijih zbivanja 1929. do 1985.. Rijeka: Radna organizacija Vulkan.
  2. Internet stranica VULKAN-NOVA (https://www.vulkan-nova.hr/hr/o-nama/)
  3. Grbeš, M. (2018). Industrija grada Rijeke od 1945.-1955. godine (Diplomski rad). Filozofski fakultet, Zagreb.